Web 2.0 Araçları Tanıtım 3: Plickers


Plickers Nedir ?

Plickers soru çözmeyi kolaylaştıran, çözerken eğlendiren, uygulaması basit bir web 2.0 aracıdır. Plickers, Web 2.0 araçlarından biri olmasına rağmen her öğrenci için ayrı ayrı teknolojik alet gerektirmeyen bir araçtır. Plickers’ı sınıfınızda kullanmak için bir adet telefon/tablet ve projeksiyon/akıllı tahta yeterlidir. Öğrenciler için ise QR kodların yer aldığı bir adet cevap kağıdı yeterlidir. Klasik testlerde ve sınavlardan hoşlanmayan, sıkılan öğrenciler için soru çözmeyi eğlenceli hale getirir. Plickers platformu üzerinden sınıflar oluşturulur ve sorular bu platforma eklenir. Plickers platformu her öğrenci ayrı bir QR kod oluşturur. Bu QR kodlar yazıcıdan çıktı alınarak öğrencilere dağıtılır. Sorular tahtaya yansıtılır, öğrenciye zaman verilir ve doğru cevabı QR kodun ilgili kısmını üste getirecek şekilde kaldırması istenir. Öğretmenimiz kendi mobil cihazından plickers uygulaması ile kamerasını açarak cevaplara doğru telefonunu yöneltir. Plickers öğrencilerin yanıtlarını tarar ve tahtaya cevap veren öğrencileri listeler. Çok fazla mobil aygıt gerekmediğinden uygulaması kolay bir teknolojidir. Plickers sınıf içinde farklılık yaratıp, öğrencilerinizin keyifle derse katılımını sağlayacak bir uygulama. Test çözmeyi sevmeyen öğrencilerinizin de dikkatini çekip derse katılımını sağlayacaktır.

Peki böyle bir şey sınıfta nasıl mı uygulanıyor ?


Plickers Nasıl Kullanılır? 

Öncelikle buradan siteye giriş yapıyoruz.


·       Siteye giriş yaptıktan sonra ekranın alt kısmında bulunan Sign up for free butonuna veya sağ üstte bulunan Sign in butonuna tıklayarak kolay bir şekilde üyelik oluşturuyoruz.



·       Karşımıza böyle bir ekran çıkıyor . Dilerseniz Continue with Google butonuna tıklayarak Google hesabınızla kolayca giriş yapabilirsiniz.
·       Sizden istenen bilgileri ilgili alanlara doldurduktan sonra Continue with Email butonuna tıklayarak üyeliğinizi oluşturabilirsiniz.



·       Üye girişimizi yaptıktan sonra karşımıza bu ekran çıkıyor.
·       New Set :  Bu bölüm soruları oluşturacağımız alandır. 2 tür soru oluşturabiliyoruz. Çoktan seçmeli sorular ve doğru/yanlış soruları.
·       Your Library: Oluşturmuş olduğunuz testler burada görünür.
·       Reports: Bu bölüm uyguladığımız testlerin sonuçlarını öğrenci ve soru bazında rapor olarak görmemizi sağlıyor.
·       Scoresheet: Uygulanan test sonucunda ortaya çıkan skor tablosunu görmemizi sağlıyor.
·       Classes: Bu bölümde sınıflarımızı oluşturuyoruz. Sınıflarımızı oluştururken sınıf adı, sınıf düzeyi ve ders adını belirtebiliyorsunuz.
·       Get the cards: Öğrencilerinize dağıtmanız için gereken kartlara ulaşabileceğiniz bölüm.

Sınıf Oluşturma :

·       Ekranın sol kısmında bulunan Your Classes Edit menüsündeki +New Class butonuna tıklayarak  sınıf oluşturma ekranına giriş yapabiliriz.



·       Karşımıza çıkan bu ekranda oluşturmak istediğimiz sınıfın adını girip (örnek: İMÖ 3.Sınıf) Create Class butonuna tıklıyoruz.



·       Sınıfımızı oluşturduktan sonra karşımıza çıkan ekranda Add Students butonuna tıklayıp sınıfımızdaki öğrencileri buradan ekliyoruz.



·       Enter Names kısmına sınıfımızdaki öğrencileri Ad-Soyad veya Soyad-Ad şeklinde isteğimize göre giriyoruz. Tüm öğrencileri ilgili alana ekledikten sonra alt kısımda bulunan Next butonuna tıklıyoruz.



·       Tüm öğrencileri sisteme girip Next butonuna bastıktan sonra karşımıza bu ekran geliyor.
·       As Entered : Öğrencilerin sisteme giriş zamanına göre sıralama.
·       Sort by First Name : Öğrencilerin isimlerine göre sıralama.
·       Sort by Last Name: Öğrencilerin soyadlarına göre sıralama.
·       Bu numaralar öğrencilere vereceğimiz kart numaralarını belirleyecektir.
·       Sistem bize bu şekilde üç farklı sıralama imkanı veriyor. Dilediğimiz şekilde tercihimizi yaptıktan sonra alt kısımda bulunan Done butonuna basıp sınıfımızı oluşturma işlemini tamamlıyoruz.



Test Oluşturma:



·       Ekranın sol üst kısmında bulunan New Set butonuna tıklayarak ya da Your Library sekmesinin içerisindeki New Set butonuna tıklayarak testimizi oluşturmaya başlayabiliriz.



1.     Yeni soru eklemek için bu butona basıyoruz

2.     Doğru bir şık varsa değerlendirme için hazırlıyorsak Graded kısmını işaretliyoruz.
3.     Doğru veya yanlış cevap yok ise öğrencilerden sadece geri bildirim almak için yapıyorsak Survey kısmını işaretliyoruz.
4.     Hazırladığımız soruyu hangi sınıf için hazırlıyorsak o sınıfa atamak için Add to Queue butonundan seçim yapıyoruz.
5.     Bu butona tıklayarak oluşturduğumuz şeyin çıktısını alabiliriz.
6.     Sormak istediğimiz soruyu bu alana giriyoruz.
7.     Sorduğumuz soru için şıkları bu alanda oluşturuyoruz . Doğru seçeneğin üstüne geldiğimizde SHİFT ve ENTER tuşlarına aynı anda basarak bu şıkkı doğru olarak işaretleyebiliriz.
8.     Sorumuza görsel eklemek için bu butonu kullanıyoruz.
9.     Soruyu oluşturmadan önce doğru/yanlış veya çoktan seçmeli olarak iki farklı soru tipi oluşturmamızı sağlayan buton. Soruyu oluşturduktan sonra oluşturduğumuz şıkları rastgele karıştırmamıza yarayan bir buton.
10.  Testimize isim vermek için bu alanı kullanıyoruz.
11.  Sorunun ve şıkların hangi düzende görünmesini istiyorsak onu tercih ediyoruz. (Sola dayalı – Ortalanmış)

Testi Uygulamak:



·       Ana ekranda Your Library bölümünde önceden oluşturduğumuz şeyleri görürüz.
·       Uygulamak istediğimiz testin üstüne geldiğimizde sağ tarafta bulunan Edit kısmında testimizi düzeltebiliriz.
·       Testimizi uygulamak için uygulamak istediğimiz testi seçip sağ tarafta bulunan Play Now butonuna tıklamamız yeterlidir.



·       Play Now butonuna tıkladıktan sonra karşımıza çıkan bu ekrandan uygulamak istediğimiz sınıfı seçiyoruz.



Uygulama Ekranı:




Ödeme Seçenekleri:



·       Plickers uygulamasını ücretsiz bir şekilde kullanıp öğrencilerinize testler hazırlayıp uygulayabilirsiniz.
·       Plickers’ın size sağladığı çeşitli avantajlardan faydalanmak istiyorsanız Pro Üyelik almanız gerekmektedir. Bunun da ücreti bugün itibariyle (23.05.20) $8.99 olarak belirlenmiş.



Avantajları:
·       Tüm öğrencilerin elinde telefon veya tablet olmadan da uygulamayı kullanabiliriz.
·       Öğrencilerin verdiği cevapları bizim için analiz edip önümüze bir rapor sunuyor. Bu öğretmenin işini kolaylaştıracak ve faydalı olacak bir hizmet.
·       Sadece çoktan seçmeli soru yerine doğru/yanlış sorusu da ekleyebiliyor olmamız farklı çeşitlerde soru hazırlamamıza yardımcı olur.
·       Bir doğrunun olduğu değerlendirme amaçlı bir testten farklı olarak doğru veya yanlışın olmadığı öğrencilerden sadece geri bildirim almak için (örn:anket) bir test hazırlayabiliriz.
·       Hazırladığımız sorulara çeşitli görseller ekleyerek içeriği zenginleştirebiliriz.
·       Kolay çıktı alma özelliği ile hem testimizi hem öğrencilere vereceğimiz kartları elde edebiliriz.
·       Ücretsiz olarak istediğimiz sayıda test hazırlayıp uygulayabilmemiz. Bazı uygulamalarda belirli bir sayıya kadar ücretsiz kullanabiliyoruz.
·       Bilgisayar haricinde Android ve iOS cihazlarda da kullanabilmemiz için uygulamanın mobil versiyonu mevcut.

Dezavantajları:
·       Uygulamanın ara yüzü tamamen İngilizce olduğu için herkesin tam verimle kullanması mümkün değildir.
·       Öğrencilere verdiğimiz kartlarla ne yapacaklarını ve sistemin nasıl işlediğini anlatmak ve anlatıldığı zaman öğrencilerin kavraması biraz zorlayıcı olabilir.
·       Belirli avantajlara erişmemiz için ücret talep edilmesi. Belirlenen ücretin dolar bazında belirlenmesi ve bunun günümüzde yaklaşık 60 Türk Lirasına denk gelmesi kullanıcıyı biraz zorlayabilir.
·       Kullanımının biraz karmaşık olması kullanıcıyı zorlayabilir.
·       Öğrencilerin doğru cevap olarak havaya kaldırdığı kartların hepsinin telefon tarafından algılanması bununla birlikte doğru sonuç vermesi gerekmekte. Bu noktada yapılan herhangi bir hatada veya eksik okumada hem zamandan hem verimden kayıp yaşanır.
·       Yaptığımız uygulamayı çeşitli sosyal medya platformlarından paylaşıp başkalarının da uygulamasını sağlayamıyoruz. Bu uygulamayı kullanmak için belirli bir gruba kartların dağıtılması ve bizim o kartları telefonumuza okutmamız gerekiyor. Bu da erişebileceğimiz kişi sayısını azaltıyor.
·       Öğrencilerin birbirinden kopya çekmesini engellemek normal test sistemine göre biraz daha zor. Bu şekilde uygulanacak bir testte öğrenciler rahatlıkla birbirinden kopya çekebilir.



Verimli Kullanmak İçin Ne Yapmalı?
·       Öğrencilerin cevap kağıtlarını kaldırdıklarında herkesin kağıdı net gözükecek bir  şekilde oturtmaya çalışmalıyız . Böylece oluşabilecek hataları önlemiş oluruz.
·       Yaptığımız her testte öğrencilere aynı numaraları verirsek yaptığımız test sayısı arttıkça onların istatistiklerini daha kolay takip edebiliriz.
·       Çok karmaşık sorular sormak yerine net cevaplı ama düşünme gerektiren sorular sormalıyız. Çünkü öğrencilerin önlerinde bir soru kağıdı olmayacağı ve tahtadan takip edecekleri için karmaşık sorular onları zorlayabilir.
·       Öğrencilerin bu uygulamayı kullanmamız için ne yapacağını iyi anlaması gerekir. Bu yüzden uygulamanın çalışma prensibini ve onlardan istediklerimizi uygulamayı kullanmadan önce detaylı bir şekilde açıklamalıyız.
·       Uygulamanın mobil versiyonunu telefonumuza indirip hesabımızla giriş yapmamız faydalı olacaktır. Böylece yanımızda bilgisayar olmayan her an test hazırlayabilir , hazırladığımız testleri düzenleyebilir ve raporları kontrol edebiliriz.
·       Uygulamayı daha verimli kullanmak için öğrencilerden görüş alıp , onların fikirlerini de dikkate alarak uygulamayı kullanmalıyız.

Uygulamadan hazırladığım testi sınıfta öğrencilere kartlar vererek uygulayabiliyorum. Fakat hazırladığım testi sizin de görmenizi isterim.



Uygulama Ekranı Görüntüsü:

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Web 2.0 Araçları Tanıtım 2: Popplet

Web 2.0 Araçları Tanıtım 6 : Voki

Web 2.0 Araçları Tanıtım 4: WordArt