Web 2.0 Araçları Tanıtım 3: Plickers
Plickers Nedir ?
Plickers
soru çözmeyi kolaylaştıran, çözerken eğlendiren, uygulaması basit bir web 2.0
aracıdır. Plickers,
Web 2.0 araçlarından biri olmasına rağmen her öğrenci için ayrı ayrı teknolojik
alet gerektirmeyen bir araçtır. Plickers’ı sınıfınızda
kullanmak için bir adet telefon/tablet ve projeksiyon/akıllı tahta yeterlidir.
Öğrenciler için ise QR kodların yer aldığı bir adet cevap kağıdı yeterlidir. Klasik testlerde
ve sınavlardan hoşlanmayan, sıkılan öğrenciler için soru çözmeyi eğlenceli hale
getirir. Plickers platformu üzerinden sınıflar oluşturulur ve
sorular bu platforma eklenir. Plickers platformu her öğrenci ayrı bir QR kod oluşturur.
Bu QR kodlar yazıcıdan çıktı alınarak öğrencilere dağıtılır. Sorular tahtaya
yansıtılır, öğrenciye zaman verilir ve doğru cevabı QR kodun ilgili kısmını
üste getirecek şekilde kaldırması istenir. Öğretmenimiz kendi mobil cihazından
plickers uygulaması ile kamerasını açarak cevaplara doğru telefonunu yöneltir.
Plickers öğrencilerin yanıtlarını tarar ve tahtaya cevap veren öğrencileri
listeler. Çok fazla mobil aygıt gerekmediğinden uygulaması kolay bir
teknolojidir. Plickers sınıf içinde farklılık yaratıp, öğrencilerinizin keyifle
derse katılımını sağlayacak bir uygulama. Test çözmeyi sevmeyen
öğrencilerinizin de dikkatini çekip derse katılımını sağlayacaktır.
Peki böyle
bir şey sınıfta nasıl mı uygulanıyor ?
Plickers Nasıl Kullanılır?
Öncelikle
buradan siteye giriş yapıyoruz.
· Siteye giriş yaptıktan
sonra ekranın alt kısmında bulunan Sign up for free butonuna veya sağ
üstte bulunan Sign in butonuna tıklayarak kolay bir şekilde üyelik
oluşturuyoruz.
· Karşımıza böyle bir
ekran çıkıyor . Dilerseniz Continue with Google butonuna tıklayarak
Google hesabınızla kolayca giriş yapabilirsiniz.
· Sizden istenen bilgileri
ilgili alanlara doldurduktan sonra Continue with Email butonuna
tıklayarak üyeliğinizi oluşturabilirsiniz.
· Üye girişimizi yaptıktan
sonra karşımıza bu ekran çıkıyor.
· New Set : Bu bölüm
soruları oluşturacağımız alandır. 2 tür soru oluşturabiliyoruz. Çoktan seçmeli
sorular ve doğru/yanlış soruları.
· Your Library: Oluşturmuş olduğunuz
testler burada görünür.
· Reports: Bu bölüm uyguladığımız
testlerin sonuçlarını öğrenci ve soru bazında rapor olarak görmemizi sağlıyor.
· Scoresheet: Uygulanan test sonucunda
ortaya çıkan skor tablosunu görmemizi sağlıyor.
· Classes: Bu bölümde sınıflarımızı oluşturuyoruz.
Sınıflarımızı oluştururken sınıf adı, sınıf düzeyi ve ders adını
belirtebiliyorsunuz.
· Get the cards: Öğrencilerinize dağıtmanız için gereken kartlara
ulaşabileceğiniz bölüm.
Sınıf Oluşturma :
·
Ekranın sol kısmında bulunan Your
Classes Edit menüsündeki +New Class butonuna tıklayarak sınıf oluşturma ekranına giriş yapabiliriz.
· Karşımıza
çıkan bu ekranda oluşturmak istediğimiz sınıfın adını girip (örnek: İMÖ
3.Sınıf) Create Class butonuna tıklıyoruz.
· Sınıfımızı
oluşturduktan sonra karşımıza çıkan ekranda Add Students butonuna
tıklayıp sınıfımızdaki öğrencileri buradan ekliyoruz.
· Enter
Names kısmına sınıfımızdaki öğrencileri Ad-Soyad veya
Soyad-Ad şeklinde isteğimize göre giriyoruz. Tüm öğrencileri ilgili alana
ekledikten sonra alt kısımda bulunan Next butonuna tıklıyoruz.
· Tüm
öğrencileri sisteme girip Next butonuna bastıktan sonra karşımıza bu
ekran geliyor.
· As
Entered : Öğrencilerin sisteme giriş zamanına göre sıralama.
· Sort
by First Name : Öğrencilerin isimlerine göre sıralama.
· Sort
by Last Name: Öğrencilerin soyadlarına göre sıralama.
· Bu
numaralar öğrencilere vereceğimiz kart numaralarını belirleyecektir.
· Sistem
bize bu şekilde üç farklı sıralama imkanı veriyor. Dilediğimiz şekilde
tercihimizi yaptıktan sonra alt kısımda bulunan Done butonuna basıp
sınıfımızı oluşturma işlemini tamamlıyoruz.
Test Oluşturma:
·
Ekranın sol üst kısmında bulunan New
Set butonuna tıklayarak ya da Your Library sekmesinin içerisindeki New
Set butonuna tıklayarak testimizi oluşturmaya başlayabiliriz.
1.
Yeni soru eklemek için bu butona basıyoruz
2.
Doğru bir şık varsa değerlendirme için
hazırlıyorsak Graded kısmını işaretliyoruz.
3.
Doğru veya yanlış cevap yok ise
öğrencilerden sadece geri bildirim almak için yapıyorsak Survey kısmını
işaretliyoruz.
4.
Hazırladığımız soruyu hangi sınıf için
hazırlıyorsak o sınıfa atamak için Add to Queue butonundan seçim
yapıyoruz.
5.
Bu butona tıklayarak oluşturduğumuz şeyin
çıktısını alabiliriz.
6.
Sormak istediğimiz soruyu bu alana
giriyoruz.
7.
Sorduğumuz soru için şıkları bu alanda
oluşturuyoruz . Doğru seçeneğin üstüne geldiğimizde SHİFT ve ENTER
tuşlarına aynı anda basarak bu şıkkı doğru olarak işaretleyebiliriz.
8.
Sorumuza görsel eklemek için bu butonu
kullanıyoruz.
9.
Soruyu oluşturmadan önce doğru/yanlış veya
çoktan seçmeli olarak iki farklı soru tipi oluşturmamızı sağlayan buton. Soruyu
oluşturduktan sonra oluşturduğumuz şıkları rastgele karıştırmamıza yarayan bir
buton.
10. Testimize
isim vermek için bu alanı kullanıyoruz.
11. Sorunun
ve şıkların hangi düzende görünmesini istiyorsak onu tercih ediyoruz. (Sola
dayalı – Ortalanmış)
Testi Uygulamak:
·
Ana ekranda Your Library bölümünde önceden
oluşturduğumuz şeyleri görürüz.
·
Uygulamak istediğimiz testin üstüne geldiğimizde sağ tarafta
bulunan Edit kısmında testimizi düzeltebiliriz.
·
Testimizi uygulamak için uygulamak istediğimiz testi seçip
sağ tarafta bulunan Play Now butonuna tıklamamız yeterlidir.
·
Play Now butonuna tıkladıktan sonra karşımıza çıkan bu ekrandan
uygulamak istediğimiz sınıfı seçiyoruz.
Uygulama Ekranı:
Ödeme Seçenekleri:
·
Plickers uygulamasını ücretsiz bir şekilde kullanıp
öğrencilerinize testler hazırlayıp uygulayabilirsiniz.
·
Plickers’ın size sağladığı çeşitli avantajlardan faydalanmak
istiyorsanız Pro Üyelik almanız gerekmektedir. Bunun da ücreti bugün itibariyle
(23.05.20) $8.99 olarak belirlenmiş.
Avantajları:
·
Tüm öğrencilerin elinde telefon veya tablet olmadan da
uygulamayı kullanabiliriz.
·
Öğrencilerin verdiği cevapları bizim için analiz edip önümüze
bir rapor sunuyor. Bu öğretmenin işini kolaylaştıracak ve faydalı olacak bir hizmet.
·
Sadece çoktan seçmeli soru yerine doğru/yanlış sorusu da
ekleyebiliyor olmamız farklı çeşitlerde soru hazırlamamıza yardımcı olur.
·
Bir doğrunun olduğu değerlendirme amaçlı bir testten farklı
olarak doğru veya yanlışın olmadığı öğrencilerden sadece geri bildirim almak
için (örn:anket) bir test hazırlayabiliriz.
·
Hazırladığımız sorulara çeşitli görseller ekleyerek içeriği
zenginleştirebiliriz.
·
Kolay çıktı alma özelliği ile hem testimizi hem öğrencilere
vereceğimiz kartları elde edebiliriz.
·
Ücretsiz olarak istediğimiz sayıda test hazırlayıp
uygulayabilmemiz. Bazı uygulamalarda belirli bir sayıya kadar ücretsiz
kullanabiliyoruz.
·
Bilgisayar haricinde Android ve iOS cihazlarda da
kullanabilmemiz için uygulamanın mobil versiyonu mevcut.
Dezavantajları:
·
Uygulamanın ara yüzü tamamen İngilizce olduğu için herkesin
tam verimle kullanması mümkün değildir.
·
Öğrencilere verdiğimiz kartlarla ne yapacaklarını ve sistemin
nasıl işlediğini anlatmak ve anlatıldığı zaman öğrencilerin kavraması biraz zorlayıcı
olabilir.
·
Belirli avantajlara erişmemiz için ücret talep edilmesi.
Belirlenen ücretin dolar bazında belirlenmesi ve bunun günümüzde yaklaşık 60
Türk Lirasına denk gelmesi kullanıcıyı biraz zorlayabilir.
·
Kullanımının biraz karmaşık olması kullanıcıyı zorlayabilir.
·
Öğrencilerin doğru cevap olarak havaya kaldırdığı kartların
hepsinin telefon tarafından algılanması bununla birlikte doğru sonuç vermesi
gerekmekte. Bu noktada yapılan herhangi bir hatada veya eksik okumada hem
zamandan hem verimden kayıp yaşanır.
·
Yaptığımız uygulamayı çeşitli sosyal medya platformlarından
paylaşıp başkalarının da uygulamasını sağlayamıyoruz. Bu uygulamayı kullanmak
için belirli bir gruba kartların dağıtılması ve bizim o kartları telefonumuza
okutmamız gerekiyor. Bu da erişebileceğimiz kişi sayısını azaltıyor.
·
Öğrencilerin birbirinden kopya çekmesini engellemek normal
test sistemine göre biraz daha zor. Bu şekilde uygulanacak bir testte
öğrenciler rahatlıkla birbirinden kopya çekebilir.
Verimli Kullanmak İçin Ne Yapmalı?
·
Öğrencilerin cevap kağıtlarını kaldırdıklarında herkesin
kağıdı net gözükecek bir şekilde
oturtmaya çalışmalıyız . Böylece oluşabilecek hataları önlemiş oluruz.
·
Yaptığımız her testte öğrencilere aynı numaraları verirsek
yaptığımız test sayısı arttıkça onların istatistiklerini daha kolay takip
edebiliriz.
·
Çok karmaşık sorular sormak yerine net cevaplı ama düşünme
gerektiren sorular sormalıyız. Çünkü öğrencilerin önlerinde bir soru kağıdı
olmayacağı ve tahtadan takip edecekleri için karmaşık sorular onları
zorlayabilir.
·
Öğrencilerin bu uygulamayı kullanmamız için ne yapacağını iyi
anlaması gerekir. Bu yüzden uygulamanın çalışma prensibini ve onlardan
istediklerimizi uygulamayı kullanmadan önce detaylı bir şekilde açıklamalıyız.
·
Uygulamanın mobil versiyonunu telefonumuza indirip
hesabımızla giriş yapmamız faydalı olacaktır. Böylece yanımızda bilgisayar
olmayan her an test hazırlayabilir , hazırladığımız testleri düzenleyebilir ve
raporları kontrol edebiliriz.
·
Uygulamayı daha verimli kullanmak için öğrencilerden görüş
alıp , onların fikirlerini de dikkate alarak uygulamayı kullanmalıyız.
Uygulamadan hazırladığım testi sınıfta öğrencilere kartlar vererek uygulayabiliyorum. Fakat hazırladığım testi sizin de görmenizi isterim.
Uygulamadan hazırladığım testi sınıfta öğrencilere kartlar vererek uygulayabiliyorum. Fakat hazırladığım testi sizin de görmenizi isterim.
Uygulama Ekranı Görüntüsü:





Yorumlar
Yorum Gönder